KAK JUE BLOG'S

Program Wanita Kreatif Fest 2016 Flatform Perluaskan Usahawan Wanita

Image result for Program Wanita Kreatif Fest 2016 malaysia
Bidang kreatif dan inovasi tidak seharusnya terasing dari dunia kewanitaan. Menyedari hakikat tersebut, buat kali ketiganya Pergerakan Wanita UMNO Malaysia di bawah Pembangunan Usahawan & Ekonomi menganjurkan Wanita Kreatif Fest 2016 bersempena dengan Perhimpunan Agung UMNO yang bakal berlangsung pada 29 November ini.

Festival yang bermula hari ini dan akan berakhir pada 13 November ini menghidangkan lebih banyak program bagi memastikan para usawahan wanita mampu pergi lebih jauh di dalam bidang perniagaan.

Ketua pergerakan tersebut, Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil berkata, objektif festival ini adalah untuk menggalakkan lebih ramai wanita berganding bahu bersama kaum bapa bagi menembusi bidang kreativiti dalam semua aspek kehidupan.

“Wanita UMNO sebagai pemimpin dan pejuang untuk isu wanita sudah pasti mahu tentukan setiap wanita di negara ini mendapat kebebasan ekonomi. Bila wanita ada kebebasan ekonomi maka mereka dapat membantu keluarga, komuniti dan meningkatkan pembangunan ekonomi negara.

“Salah satu acara dalam festival ini adalah dengan menceburi bidang kreativiti dan inovasi kerana bidang ini memang menjadi tumpuan ramai,” ujarnya selepas merasmikan pra-perasmian festival berkenaan di Dewan Tun Razak 1 PWTC di sini, hari ini.

Datuk Noraini Ahmad selaku Pengerusi Pembangunan Usahawan & Ekonomi Pergerakan Wanita UMNO Malaysia yang bertanggungjawab mengnajurkan festival ini pula berharap festival ini akan menjadi satu landasan terbaik untuk para usahawan wanita untuk melangkah lebih jauh dalam bidang perniagaan.

“Kita bukan sahaja memberi untuk mereka berniaga sepanjang festival ini tetapi festival ini membuka ruang lebih luas kepada mereka melalui program business matching.

Festival ini disertai oleh 120 peniaga, 20 syarikat yang menawarkan peluang pekerjaan dan 30 syarikat yang datang secara bergilir-gilir untuk business matching.-MediaUmno
Share:

No comments:

Post a Comment

Featured Posts

Most selected posts are waiting for you. Check this out

Followers

Stats

Archive

Labels

Recent Posts

Pages