KAK JUE BLOG'S

Potensi Kanak-Kanak Peringkat Daerah Kerian Meriah


Kanak-kanak adalah anugerah Allah SWT. Kehadiran mereka menyeri sebuah keluarga. Kanak-kanak individu yang punya hak tersendiri mengikut akta kanak-kanak yang telah dimetri.
Menyedari keperluan membentuk kanak-kanak perlu dimulakan seawal yang mungkin. Maka lahirlah acara mencungki bakat dengan mengadakan Hari Potensi Kanak-kanak.
Acara ini diadakan setiap tahun.  Tahun ini merupakan acara in door. Dimana semua acara melibatkan acara yang dijalankan didalam dewan. Acara berkumpulan seperti ialah Tarian, Kompang berformasi, Nasyid, Boneka tangan dan Reka cipta. Acara individu pula seperti Pidato, Bercerita, Story telling, Tilawah dan Kanak-kanak cemerlang.



Hari ini pada 17 hb Ogos 2016. Telah berlangsung pertandingan Kompang Berformasi, Tarian, Boneka Tangan dan Nasyid. Semua acara yang dipertandingkan ini sempena Hari Potensi Kanak-kanak yang diadakan setiap tahun. Pertandingan dijalankan pada peringkat Daerah, KEMAS Bagan Serai menjadi tuan rumah. Setelah bertungkus lumus berlatih hari ini kanak-kanak menunjukkan bakat dan potensi mereka.  Program hari ini dirasmikan oleh Timbalan Ketua UMNO Bahagian Bagan Serai Datuk Muhaimin.


Semua penonton yang hadir rasa teruja melihat telatah anak-anak cilik beraksi. Hari ini guru-guru dilihat lebih berdebar-debar berbanding kabak-kanak. Masing- masing risau dan memikirkan persembahan anak didik masing-masing. Namun lejayaan bukan penentu segalanya. Tetapi lebih utama penyertaan dan kebolehan kanak-kanak dapat diterjemahkan sebagai persembahan. Namun tipulah jika tidak terfikir untuk berjaya.. paling utama adalah pencapaian objektif seperti yang telah dirancangkan.



Keputusan pertandingan hari ini  selepas disahkan oleh pengadil , 
*Parlimen Bagan Serai memenangi
1- Tarian
2. Kompang Berformasi
3. Boneka Tangan
Parlimen Parit Buntar
1. Nastid
Tahniah pada yang berjaya. Diharap kejayaan hari ini dapat dikekalkan semasa peringkat negeri nanti.





Share:

No comments:

Post a Comment

Featured Posts

Most selected posts are waiting for you. Check this out

Followers

Stats

Archive

Labels

Recent Posts

Pages