KAK JUE BLOG'S

4,000 Lagi Rumah Mampu Milik Dibina Di Perak

Gambar hanya hiasan 

IPOH - Sebanyak 4,000 unit apartmen mampu milik akan dibina di Bandar Tasik Amanjaya dekat sini sebagai usaha untuk membantu rakyat memiliki kediaman.

Pembinaan rumah tersebut dalam empat fasa di atas tanah seluas 26.7 hektar akan dibangunkan menerusi kerjasama antara Perbadanan Menteri Besar (MB Inc) dengan Vivocom Entreprise Sdn Bhd dengan nilai pembangunan kasar sebanyak RM700 juta.

Majlis menandatangani perjanjian bagi kerjasama itu dimeterai hari ini dengan MB Inc diwakili Ketua Kumpulan Strategik Korporat Kewangan, Shamsul Mohamed Isa, manakala Vivocom Enterprise Sdn Bhd diwakili Pengarah Eksekutifnya, Choo Seng Choon.

Ketua Pegawai Eksekutif MB Inc, Datuk Aminuddin Hashim berkata pembinaan projek perumahan itu akan dimulakan hujung tahun ini dan dijangka siap dalam tempoh tiga tahun.

"Projek ini merupakan sebahagian tanggungjawab sosial korporat MB Inc selain menyahut seruan kerajaan dan Sultan Perak Sultan Nazrin Shah agar pemaju membangunkan lebih banyak rumah mampu milik," katanya pada sidang media selepas majlis menandatangani kerjasama itu di sini Khamis.

Menurut Aminuddin projek yang terletak di Jalan Ipoh-Lumut itu bukan sahaja menawarkan pemandangan indah kepada pembeli, malah bakal memberi impak pembangunan ekonomi terhadap kawasan setempat.

Katanya rumah yang berkeluasan 900 meter kaki persegi dan mempunyai tiga bilik tidur serta dua bilik air itu akan dijual pada harga RM180,000 hingga RM220,000 setiap unit.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Industri, Pelaburan dan Pembangunan Koridor Perak Datuk Mohammad Zahir Abdul Khalid berkata projek tersebut membuktikan komitmen kerajaan dalam membangunkan semua kawasan secara saksama.

"Semua pembangunan kita spread out (bertebaran) , bukan hanya bertumbuh di kawasan bandar Ipoh sahaja agar ia dinikmati bersama," katanya. - Bernama


Share:

No comments:

Post a Comment

Featured Posts

Most selected posts are waiting for you. Check this out

Followers

Stats

Archive

Labels

Recent Posts

Pages