KAK JUE BLOG'S

#PRK P.093 SUNGAI BESAR : Penduduk Sudah Selesa Dibawah Pentadbiran BN





Apabila setiap pilihan raya bakal diadakan, pastinya sentimen dan kemahuan penduduk di sesebuah kawasan sentiasa diambil kira. Pastinya, kesemua penduduk di kawasan berkenaan mahu melihat kemajuan berterusan terus dinikmati mereka disamping keselesaan mereka terhadap bekas Ahli Parlimen yang mewakili mereka selama berpenggal-penggal.
Perkara ini tidak terkecuali dengan penduduk Sungai Besar ketika ditemui sebentar tadi. Tanyalah walau sesiapa sekalipun, apa yang mereka harapkan adalah kemajuan, pembangunan dan mereka yang sentiasa mendengar keluh kesah dan masalah mereka sentiasa diberi keutamaan untuk dipilih kelak.


Encik Hairul, salah seorang peniaga di Bazar Ramadhan di sini memberitahu, penduduk Sungai Besar sebenarnya tidak begitu berkenan dengan corak kempen memaki hamun dan memburukkan calon dari parti lain. Mereka sebenarnya mahu mendengar, apa yang mampu ditawarkan oleh ketiga-tiga calon pilihan raya kali ini.
Sehingga hari ini, mereka lebih meyakini calon Barisan Nasional yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Sungai Panjang, Budiman Mohd Zohdi dimana mereka sememangnya berharap, apa yang dibawa oleh bekas Ahli Parlimen Sungai Besar, Allahyarham Datuk Hajjah Noriah Kasnon dapat diteruskan.
Ujar beliau lagi, legasi yang ditinggalkan Allahyarham cukup besar dan adalah menjadi harapan beliau dan kesemua penduduk di Sungai Besar untuk melihat apa yang dirancang dan dibawa oleh Allahyarham dapat diteruskan.


Ujar beliau lagi, walaupun pada awalnya terdapat sedikit masalah, namun perbezaan pendapat berkenaan dapat diatasi dan kini, beliau amat berharap, sesiapa sahaja yang dipilih kelak, dapat meneruskan legasi yang ditinggalkan oleh Allahyarham Datuk Hajjah Noriah. Malah beliau juga memberitahu, pastinya sokongan akan ditumpahkan kepada anak tempatan berbanding orang luar.
Untuk rujukan, calon PAS, Abdul Rani Osman merupakan ADUN Meru yang bukan anak jati Sungai Besar. Walaupun calon PAN, Azhar Abdul Shukur merupakan anak tempatan, namun jika dilihat dari tempat beliau mendaftarkan diri untuk mengundi, beliau bukan mewakili suara tempatan.
Inilah yang ditekankan oleh penduduk Sungai Besar yang mahu melihat Parlimen ini diwakili oleh anak tempatan yang tinggal di dalam Parlimen ini sendiri berbanding orang luar atau bukan pemaustatin di Parlimen ini. Justeru, corak sokongan pastinya terarah kepada BN yang mempertaruhkan anak tempatan bagi meneruskan legasi yang ditinggalkan oleh Allahyarham Datuk Hajjah Noriah
Share:

No comments:

Post a Comment

Featured Posts

Most selected posts are waiting for you. Check this out

Followers

Stats

Archive

Labels

Blog Archive

Recent Posts

Pages