KAK JUE BLOG'S

Raja Permaisuri Agong Perkenan Menyampaikan Sumbangan Aidilfitri.



Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah hari ini berkenan menyampaikan sumbangan dan kurniaan kepada 350 anak yatim, ibu tunggal, warga emas, fakir miskin dan Orang Kurang Upaya (OKU) sempena Aidilfitri.

Sumbangan daripada Yayasan Anak-anak Yatim Sultanah Haminah (YAYSH) berupa wang tunai, barangan makanan dan baju raya itu disampaikan kepada penerima terpilih dari sekitar Bagan Serai terdiri daripada 100 anak yatim, 50 penerima OKU, 100 ibu tunggal serta warga emas dan 100 penerima fakir miskin.

Turut hadir Anggota Lembaga Pengarah YASH Datuk Seri Norazam Shah Ibrahim dan Anggota Dewan Undangan Negeri Alor Pongsu Datuk Sham Mat Sahat.

Ketika berucap, Norazam Shah berkata majlis yang diadakan hari ini merupakan yang terakhir dalam bulan Ramadan tahun ini.

"Bermula 18 Jun lepas di negeri Kedah, Yayasan telah mengurniakan sumbangan di tiga tempat di Alor Setar iaitu di TH Hotel, Grand Alora Hotel dan Royal Kedah Club yang melibatkan lebih 1,000 anak-anak yatim," katanya.

Norazam Shah berkata majlis itu merupakan cerminan nilai kelembutan tuanku yang senantiasa peka dengan perkembangan semasa berkaitan kehidupan masyarakat yang memerlukan.

"Kanak-kanak yang kehilangan ibu bapa amat memerlukan bantuan pendidikan bagi membimbing mereka supaya menjadi insan yang beriman, berilmu dan berguna kepada agama, bangsa dan negara," katanya.

- BERNAMA



Share:

No comments:

Post a Comment

Featured Posts

Most selected posts are waiting for you. Check this out

Followers

Stats

Archive

Labels

Blog Archive

Recent Posts

Pages